понеділок, 21 серпня 2017 р.

Конспект заняття з елементами тренінгу

Тема: Формуємо особистий бренд сучасного учителя.
(просвітницьке заняття з елементами тренінгу)

Мета: актуалізувати особистісний розвиток учасників заходу;
ü поглибити процес самоосвіти, саморозкриття, саморефлексії;
ü допомогти в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи;
ü стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень;
ü сприяти активізації творчого потенціалу кожного учасника;
ü сформувати вміння командної взаємодії;

Очікувані результати: формування конкурентоспроможного вчителя навчального закладу.

 Електронний супровід заходу  https://www.tes.com/lessons/wDye_lTIXsGTrA/

Хід заняття
Привітання учасників заходу.

Вправа «Привітання з добрим побажанням учасника»
Мета: створення позитивного настрою у групі.
Ведучий  пропонує одному з учасників підійти до будь-кого з групи, щоб привітатися та побажати успіху, щастя, здоров’я, чогось доброго. Той, до кого підійшли, також обирає наступного учасника, щоб висловити своє побажання. Необхідно, щоб побажання висловили та отримали всі учасники. (вправу розпочинає ведучий)

Вступ
На сучасному етапі головним фактором економічного й соціального розвитку суспільства стають інтелектуальні та творчі ресурси людини. Швидкі темпи розвитку сучасного світу актуалізують необхідність постійного оновлення знань й пошуку нових способів їх отримання. У ХХІ ст., за прогнозами відомого американського письменника й футуролога Е. Тоффлера, неписьменним вважається не той, хто не вміє читати й писати, а той, хто не вміє вчитися, доучуватися і переучуватися.
 Новітні орієнтири освітньої політики України спричинили комплекс вимог до професійних якостей педагога: систематична самоосвітня робота з професійного розвитку, поглиблення теоретичних знань і практичних умінь, враховуючи основні положення Концепції «Нової української школи».
                                                                                                                                                                         
Вправа "Очікування" (Слайд 2)
Мета:визначити очікування учасників від заняття.
Ведучий оголошує тему заходу  та за правилом добровільності структуровано по колу сказати: “Від сьогоднішнього заняття очікую…” , обговорити для чого визначати мету та очікування на початку якої б то не було справи.
                                     
Вправа «Правила роботи»
Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи.
Ведучий, перш ніж перейти до подальшої роботи, пропонує   прийняти певні правила, за якими  будемо працювати протягом нашої зустрічі. Практика проведення  показує, що найбільш корисними в роботі груп є такі правила:
ü Цінувати час. За досить короткий час нам доведеться розглянути багато питань. Тож давайте приймемо це правило, яке зобов’язує не відволікатися від запропонованої теми обговорення, та намагатися вкластися у відведений час. Група приймає це правило?
ü Правила ввічливості: говорити по черзі та не перебивати.  Група погоджується з цим правилом?
ü Говорити від свого імені: «Я думаю…, я так вважаю.., на мій погляд…». Уникати висловлення: «Всі так думають…, всі так говорять…». Якщо наводиться інформація, отримана з певних джерел, то потрібно зазначити ці джерела. Група погоджується з цим правилом?
ü Правило полюс. Висловлювати позитивні ідеї і пропонувати позитивні дії, шанувати себе та інших. Група погоджується з цим правилом?
ü Правило додавання. Мова іде про толерантність, повагу до чужих думок і висловлювань. Думки та ідеї додаються до вже висловлених, а не заперечують їх. Група погоджується з цим правилом?
ü Правило добровільної активності. Якщо під час виконання вправи потрібна людина, то присутні мають право пропонувати тільки свою кандидатуру. Група погоджується з цим правилом?
(учасники можуть запропонувати свої правила,
 які вносять до вже існуючих)


Вправа "Мозковий штурм" (Слайд 3)
Мета: з’ясувати рівень обізнаності.
 Ведучий пропонує учасникам дати визначення понять: "бренд", "особистий бренд" "брендинг".
В ході обговорення учасники роблять висновок, що:
Бренди - це не тільки товари; брендом може бути майже все, у тому числі і люди. Особистий бренд – це образ людини, який сприймається іншими людьми; це сукупність професійного досвіду людини, найкращих рис особистої постаті спеціаліста, її ексклюзивність у своїй діяльності.
Брендінг – це процес створення особистого бренду і управління ним.

Інформаційна хвилинка від ведучого (Слайд 4)

Вперше поняття "особистий бренд" застосував американський письменник Том Пітерс. З його легкої руки в сучасний лексикон увійшло це поняття.

 Імя Тома Пітерса  - глобальний бренд в менеджменті. У книзі "Перетвори себе в бренд" запропоновані 50 порад про те, як перетворити ваше ім'я на бренд, адже в сучасному світі сьогодні недостатньо просто робити добре свою справу.

Він виділив п’ять головних причин для розвитку персонального бренду:

1. Бренд піднімає власну самооцінку;

2.Створює конкурентну перевагу;

3. Розширює сферу впливу;

4. Дозволяє знайти достатню стабільність, допомагає «залишитися на плаву» в різних економічних умовах.

5. Дозволяє отримувати дивіденди з різних джерел.

 Для того, щоб бути особистістю - «брендом», не обов’язково бути ідеалом у всьому. Необхідно дотримуватись трьох умов:

1)    бути профі у своїй справі,

2)    мати власну думку, критично мислити,

3)     не боятися висловлюватися.

 

Чи потрібен сьогодні «бренд» учителю? (обговорення)


Висновок. В сучасних умовах змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває тенденція створення конкурентного середовища. Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя: замислитися про свою успішність та конкурентоспроможність. Вже зараз повинні відбутися зміни особистої позиції вчителя від статусу звичайного державного службовця, пасивно чекаючи, коли держава зверне увагу на його професійні знахідки, на позицію  активного суб’єкту на ринку освітніх послуг, здатного найкращим чином розпоряджатися своїм професійним капіталом і знаходити найбільш вигідні сфери його застосування  як у своєму навчальному закладі, так і в інших установах. Головною перевагою у  конкурентному змаганні для сучасного вчителя є його особистий бренд.

(Слайд 5)
Ведучий. Входження України у європейськийі світовий освітній простір вимагає проведення модернізації змісту освіти в контексті її відповідності сучасним потребам . Від 14 грудня 2016 року Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року.

(увага учасників акцентується на слайди 3,4,
які дають відповідь на запитання "Чому потрібна реформа освіти?")

Розвинуті країни Європи, США, Канада, Японія вже пройшли шлях реформування освіти і тепер успішно застосовують концепції індивідуальних освітніх програм, замість традиційних уроків – усестороннє дослідження тем, набуття навичок критичного та креативного мислення, отримання знань упродовж всього життя в будь-якому місці, у будь-який час, у будь-якій формі.
Україна стала на шлях реформи середньої освіти – реформи, орієнтованої на те, щоб випустити зі школи людину здатну навчатися впродовж усього життя.
Особлива увага приділяється учителеві. Нова школа потребує вчителя, який може стати агентом змін. «Школа українська буде успішна, якщо в неї прийде успішний учитель. Він — успішний вчитель та фахівець — вирішить дуже багато питань щодо якості викладання… Діти сьогодні хочуть сучасних, діти сьогодні хочуть креативних, діти сьогодні хочуть учителів, які розуміють їх, в першу чергу» (Лілія Гриневич)
Давайте пригадаємо, на які вимоги до суб’єктів навчально-виховного процесу         та власне нової української школи акцентує Концепція  (Слайд 6)
(учасникам пропонується перевірити свої знання за допомогою тестування)

Рубрика «Додаткова інформація»
Сьогодні міжнародні порівняльні дослідження стали невід’ємною частиною системи оцінювання якості освіти у багатьох країнах світу. Вони дозволяють об’єктивно оцінити стан освіти в державі, сформулювати пріоритетні напрямки і визначити фактори вдосконалення галузі. Дослідження PISA (Programme for International Student Assessment) проводиться кожні три роки. У ньому беруть участь 15-річні з більш як 70 країн світу.
У межах Програми підлітки проходять тестування з математики, природничих наук і читання, а також відповідають на запитання під час анкетувань. Варто зазначити, що дослідження не перевіряє знань програмового матеріалу, натомість його завданням є визначити в учнів окремих країн здатність до використання знань і умінь з математики та природничих наук у життєвих ситуаціях, а також, яким рівнем читацької грамотності вони володіють.
Основною метою таких досліджень як PISA не є змагання між державами. Країни-учасниці відрізняються за соціально-економічним становищем, мають свої культурні, національні особливості, специфіку підходів до формування змісту освіти і вибору способів навчальної взаємодії тощо.Порівняльний характер дослідження визначається в першу чергу можливістю проаналізувати результати країни у різних циклах дослідження, визначати тенденції в освітній галузі конкретної країни.Як відомо, у 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).

Робота в групах. Вправа «Оголошення» (Слайд 7)
Мета:  скласти «запит на кваліфікаційні вимоги», вербалізувати свої уявлення, визначити для себе, яким повинен бути сучасний фахівець.
Ведучий. Уявіть, що ви директор навчального закладу (тип закладу обираєте самі). У Вашому навчальном узакладі є вакансія вчителя (фах обираєте самі). Пропоную Вам скласти оголошення "У школі є вакансія вчителя ______________. Професійнф, соціальні та психолого-педагогічні якості..." Час виконання 5 хвилин.

Висновок.
Професійні якості
ü ґрунтовні знання з предмета;
ü засвоєння методики викладання предмета;
ü засвоєння методики психолого-педагогічного проектування, навчально-виховної діяльності учнів з урахуванням особистісних проблемі потенційних можливостей;
ü педагогічне новаторство та творчість
   Соціальні якості
ü загальна культура;
ü ерудиція;
ü моральні комунікативні;
ü естетична чутливість;
ü соціальна адаптивність.

Психолого-педагогічні якості
ü спрямованість особистості;
ü стиль лідерства;
ü рівень розвитку міжособистісних відносин;
ü мотивація педагогічної діяльності;
ü стиль викладання;
ü психоемоційний стан;
ü рівень самооцінки;
ü стиль спілкування в команді, роль у команді;
ü ціннісні пріоритети;
ü тип особистості.


Вправа «Шість капелюхів» (Слайд 8)
Вправа триває 5-7 хв. Учасники діляться на 6 підгруп. Кожна отримує один капелюх якогось кольору (ведучий у синьому капелюсі), який передбачає певний підхід до розв’язання проблеми відповідно до кольору капелюха:
 «Чи достатньо сьогодні бути просто фахівцем, чи потрібно бути брендом?».
(обговорення проблеми)

 (Слайд 9) Висновок. Таким чином, особистий брендинг для вчителя відіграє важливу роль у сучасному конкурентному змаганні, допомагає йому збудувати власний шлях самоосвітньої діяльності, самовизначитися, самоствердитися,  самореалізуватися у своїй сфері діяльності і відчути себе не просто вчителем, а Майстром своєї справи.

Робота в колі. Як досягти? (обговорення)
(перегляд відеоролика «Брендинг сучасного учителя»)

Хвилина релаксації (Слайд 10)
Мета: зняття емоційного напруження.

Індивідуальна робота (Слайд 11)
Діагностування «Методика визначення рівня здатності до саморозвитку»
Ведучий пропонує учасникам визначити рівень готовності до саморозвитку та самореалізації.


Вправа  «Валіза» (Слайд 12)
Мета: підсумувати результати власної участі в роботі заходу.
Закріпити емоційне піднесення та акцентувати на трансфері навчання.

Ведучий  пропонує  всіх присутніх по черзі сказати, щоб вони хотіли взяти з собою в дорогу з тих знань і навичок, які вони отримали на занятті, закінчивши словами  “Я сьогодні зрозумів/зрозуміла…”

Завершення заняття.
Ведучий. Я дякую всім, хто сьогодні активно долучився до нашого заняття, давайте аплодисментами подякуємо один одному за плідну працю. Пам’ятаймо, що лише від нас самих залежить наскільки успішною і продуктивною буде робота над особистим брендом!  І на закінчення музична композиція від гурту «Інше небо». Коментовані слова під анонсом пісні дуже підходять для завершення нашого заходу: «…нехай ця пісня стане своєрідною мотивацією для Вас на майбутнє, адже, все залежить тільки від нас і тільки від того на скільки ми прикладаємо зусиль в напрямку наших бажань та мрій. Мрії матеріалізуються, тож ставимо нові цілі та завдання перед собою, не опускаючи руки, боремося з перешкодами та здобуваємо нові перемоги, розширяємо нові горизонти!!!» (Слайд 13)










Використана література:
1.     Кудря Е. Психолого-педагогічне проектування в навчальному закладі//Завуч//2015. -№11. с.-4-15.
2.     Моторнюк О.Ю. Моніторинговий підхід до вивчення стану навчання та виховання// Завучу. Усе для роботи// 2014. - №19-20.- с. 2-16.

 Використані Інтернет-джерела:
4.           https://uk.wikipedia.org/wiki


Немає коментарів:

Дописати коментар